niedziela, 23 listopada 2014

Carpe Diem

Carpe Diem- chwytaj dzień to taki barokowy odpowiednik naszego YOLO. Chodzi o to żeby cieszyć się życiem, żyć chwilą bo życie jest jedno i nikt nam nie zwróci tych zmarnowanych chwil... A jest ich bardzo dużo. Wystarczy policzyć ile godzin spędzamy z oczami wlepionymi w ekran telewizora, komputera czy smartfona i wcale nie jest to nam potrzebne do szczęścia, ale nic z tym nie robimy bo po co? Marnujemy za dużo czasu, jest to jedna z chorób XXI wieku, niestety...
Powiedzenie "Carpe Diem" odnosi się jednak do przyjemności i do korzystania z życia, zachęcało do udziału w zabawach i bankietach oczywiście jeżeli ktoś był bogaty bo biedota zawsze musiała pracować. Najdziwniejsze w tym haśle ludzi baroku jest to, że funkcjonowało ono równolegle z "Memento Mori" oznaczające pamiętaj o śmierci. Z jednej strony używaj życia a z drugiej pamiętaj o śmierci i tym Carpe Diem różni się od YOLO bo w dzisiejszych czasach prawie każdy szczególnie młody korzysta z życia nie myśląc o konsekwencjach...
Bransoletkę z napisem CARPE DIEM miałam zamiar zrobić jeszcze w kwietniu, ale tak wyszło, że dobrałam sobie złą czcionkę i jej nie skończyłam. Niedawno postanowiłam zrobić drugą i do wykonania tła użyłam cieniowanej muliny co dało naprawdę niesamowity efekt :)




Byliście może na na "Kosoglosie"? Ja byłam na maratonie i muszę przyznać, że dwie poprzednie części były lepsze... Teraz postaram się przeczytać książkę :) Był to nocny maraton w Heliosie w Galerii Rzeszów. Nocą galeria jest naprawdę niesamowita...

Mamy dopiero listopad a dekoracje świąteczne już wiszą -,-



Więcej zdjęć na instagramie


4 komentarze:

  1. fajny blog :))
    w wolnej chwili zapraszam do siebie : http://catchyname11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. jej, jeszcze nigdy nie byłam w Galerii nocą *.*
    świetne zdjęcia :D
    miałam iść na ten film :))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna bransoletka, motywacja na nadgarstku :)
    A zdjęcia super, w Krakowie też już w listopadzie jest świąteczny klimat..
    http://foxyladyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna bransoletka.

    http://miinikaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń